×
بیتحرف ماحرف شما
x - »
| 10 دي 1403, 9:37 ب.ظ
0098 21 88961224

سر وکار ما با یک جهان بی آبرو و باطل است !‏
17 مهر 1401
بحثی در منابع مناسب مبارزه در جهان امروز

در جلسه ی نهم دوره ی تربیت اساتید "خطبه ی حمد فاطمی" عنوان شد :

بیانات امیرالمؤمنین محدود به نهج البلاغه نیست و می شود در پی پژوهش های تکمیلی کل بیانات ‏را احصاء کرد و از آن استفاده نمود ، مانند مفاتیح که علاوه برآن می شود از منابعی چون آثار سید ‏بن طاووس (ره) استفاده ی بیشتری کرد - آقای فاطمی نیا (ره)‏ می فرمودند ، می آیند به من می گویند ‏که برای ما دعا خواندند ، برای من طلسم شده ، من می گویم پس ما باید در این کشور ، 20 میلیون ‏ساحر و جادوگر داشته باشیم که هر که هر مشکلی دارد برای او سحر و طلسم شده باشد . آیا ما فی ‏الواقع 20 میلیون ساحر و ساحره داریم ؟ ایشان می خواست بگوید که سحر و جادو وجود دارد ، امّا ‏این طور نیست که هر بلائی که بر شما نازل شود به این خاطر باشد که یک نفر نشسته و شما را ‏جادو کرده است ، این خیلی جمله ی کلیدی و مهمّی است که با فراست مؤمنانه از باب " المؤمن ‏ینظر بنور الله " ایشان بیان می کند ، جوابی إقناعی مشحون از یک برهان مبین که مگر ما 20 ‏میلیون ساحر و دعانویس داریم در این کشور ؟! یعنی می آید احصاء می کند در گرفتاری 60 - 70 ‏میلیون نفر ، تا حالا 20 میلیون جادوگر بنشینند و اینها را سحر کنند! چون در توان یک ساحر نیست ‏که این همه آدم را سِحر کند . در بحثی هم که درباره ی ادعیه داریم و مفاتیح ، ما اکنون در جهان ‏البته که با اجنه هم سر و کارمان است . با صهیونیست ها و آن حرکت های جادوگرانه و شیطانی ‏صهیونیسم و استکبار انگلیس و آمریکا و چین و ماچین ، آنجا علاوه بر دعاهای مفاتیح می توان ‏سایر منابع ادعیه را که خود از منابع مفاتیح هستند مورد استفاده قرار داد. سلاحی که اکنون باید در ‏دست ما باشد به عنوان سپر مبارزه ی مقدرمان با شیاطین جن و انس ، سلاح و سپر کامل باید باشد . ‏اگرچه که علیرغم کارکرد مفاتیح حاج شیخ عبّاس قمی ‏(ره )‏ بحث فهمش هم مهم است . همانی هم که ‏الآن در مفاتیح وجود دارد ، بر روی فهمش کار نشده ، جوشن کبیر را سال هاست که همه دارند می ‏خوانند ، بی آنکه اصلاً بدانند که چه می خوانند ؟ آن آقایی که می آید سیر مطالعاتی به خانم ها درس ‏می دهد ، آن آقا چرا نمی آید یک بار جوشن کبیر را به آقایان درس بدهد ؟! مگر از جوشن کبیر ، ‏سیر مطالعاتی ها واجب تر است ؟ بزرگ تر و تأثیر گذارتر است ؟ اکنون ما جوشن لازم داریم . ‏اکنون تمام این بچّه های بسیجی که وسط میدان می روند و آسیب می بینند این ها حرز می خواهند . ‏همین طور این ها را بی سپر و جوشن می فرستند وسط میدان . حرزتان کجاست ؟ کدام دعا پشت ‏شان است ؟ ‏
‏ یک نفر را من دیدم که عمیقاً در حال دعا بود ، می گفت من نذر می کنم ان شاء الله این جام ‏جهانی برگزار شود و با این که فوتبال را قبول ندارم و دوست ندارم و می دانم که همین فوتبال چقدر ‏آسیب به ما در فتنه می زند ، امّا نذر می کنم که این ها حتماً بروند و حتماً آمریکا را شکست بدهند . ‏گفتم شما نذر کن در این کشور فعلاً بازی این آمریکا زده های داخلی را شکست دهیم ، حالا کو تا جام ‏جهانی ؟ این نشان می دهد که افراد در این جا به این فهم نرسیده اند که باید نذر کنند برای نجات ‏کشور . البته کشور از این باب در خطر آن چنانی نیست ، ولی افقش خطرناک است . یعنی آدم می ‏بیند که این ها نمی فهمند ، چه کنیم که در آینده هم نخواهند فهمید . افق را در خطر می بینیم ، نه این ‏که امروز را . امروز نهایتاً جمع می شود و تمام می شود ، برخلاف نظر کسانی که خود را ‏صاحبنظر هم می دانند . خانم آمده در مقام مشاور بین الملل فلان سازمان حرف زده ، بعد می گوید این ‏کشور آبروی جهانی اش رفت ! می خواستم بگویم اگر آبروی شما منظور است ، با این نوع مواضع ‏سست عنصرانه بله حتماً رفت . آبرو کجا بود ؟ کدام آبرو ؟ جهان مگر ، جهان آبروست که پیش ‏جهان ، آبروی ما برود ؟ با یک جهان بی آبرو و باطل ما سر و کار داریم . بروند به غربی ها ‏بگویند که ایرانی ها ، این طوراند ، خب ، بروند بگویند ، چه اشکالی دارد ، مگر تا بحال نگفته اند و ‏یا کم گفته اند ؟ این که می گویم مبانی ، این ها است . این که امام می گویند هیچ ، هیچ احساس ‏نکردم - در برابر آن سؤال بیجا که احساس تان چیست ؟ - آن مبانی ، این جا هم باید باشد . آن ‏خانمی که دلش می سوزد که آبروی ایران در جهان رفت ، کدام جهان ؟! آبروی ایران در جهان بی ‏آبرو رفت ؟ مگر جهان آبرو دارد که آبروی ما پیش آن برود ؟ آبروی ما پیش خدا نرود ، بله این را ‏باید بنشینیم عزا بگیریم و زار بزنیم . این جا و این که نذر و نیاز و روش مبارزه ، اکنون حتی در ‏ادعیه هم متفاوت است ؛ و تا افراد از عمق جان به این نتیجه نرسند و دعا نکنند برای این کشور ‏و احساس خطر نکنند در این کشور؛ و تا آدم هایی که نمی فهمند ، بفهمند ، آن هایی که نمی خواهند ‏بفهمند هم خدا به آن ها بفهماند - چون اصلاً روا نیست که تمام فشارها بر ولیّ جامعه و بر اهل ‏ولایت وارد شود بر اثر خطای یک عدّه خاصّ که نمی خواهند بفهمند و متوجّه نیستند - با توجّه به این ‏شرائط ، ما باید مجهز به دعا باشیم و خطب امیرالمؤمنین را فارغ از فقط جنبه ی صوری بلاغت آن ‏مورد استفاده و نظر قرار دهیم . ‏

برچسب ها :


نام*
ایمیل*
نظر*




نسخه قابل چاپ
کد خبر : 50180
تاریخ خبر : 1401/07/21-11:21
تاریخ به روز رسانی : 1402/11/24-10:02